Segmentace trhu
Zadání úkolu
Segmentace trhu lze využít například při plánování reklamních kampaní, tvorbě reklamních textů a sloganů pro reklamu v tisku a mediích, věrnostních programů a spotřebitelských soutěží.
- Pro koho je web určen?
- Jaká je cílová skupina zákazníků?
- Co hledají zrovna vaši zákazníci?
- Co na vás zákazníci nejvíce oceňují?
Demografická a Socioekonomická kritéria
– Podstatou je vytvoření skupin podle věku, pohlaví, velikosti rodiny, rodinný stav, příjem rodiny, povolání, vzdělání a další.
– nás budou zajímat především takové skupiny lidí, které budou slavit životní události, to je od narození až do konce života, lidé nás samy vyhledávají pro uchování svých vzpomínek
– očekávaní narození miminka
– narození miminka
– oslavy narozenin
– oslavy výročí
– párové focení (zamilovaný pár, rande)
– svatby a registrované partnerství
– mezigenerační focení
– smuteční obřady
Geografická kritéria
– Náš rozsah je v ideální míře po celém ústeckém kraji. S delší vzdáleností se zvyšuje cena za dopravu, z toho lze předpokládat, že je velmi malá pravděpodobost, že budeme pozváni na svatební focení svatby na Moravu
– Podle toho budeme cílit na zveřejňování reklamy
Psychografická segmentace
– lze rozdělit podle osobnosti a životního stylu
– chlapy budou upřednostňovat drsný vzhled na fotkách
– ženy se budou chtít prezentovat svou krásou
– Ženy chtějí vypadat na fotkách jako modelky, nelze tím dosáhnout při focení mobilním telefonem. K tomu už je potřeba zkušený fotograf který dokáže ve Photoshopu upravit veškeré nedostatky, napózovat modelku a k usnadnění práce využije služeb vizážistky, která upraví pleť pro dokonalý vzhled .